Anmelder: Nyt Dr.dk er risikabel klik-jagt

Journalistens web-anmelder er ikke begejstret for det nye Dr.dk. 
DR har selv beskrevet, at det nye design skal skabe mere overblik. 

Journalistens web-anmelder er ikke begejstret for det nye Dr.dk. 
DR har selv beskrevet, at det nye design skal skabe mere overblik. 

"Det må være overblik forstået på samme måde, som Ekstra Bladet med søndagens toprubrik FJOLSER skabte overblik over den ny skattereform," skriver Ole Munk, der er designkonsulent, grafisk formgiver, ekstern lektor ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole og anmelder af mediedesign ved Fagbladet Journalisten.

Klik, klik, klik, klik, klik...
Ole Munk fæstner sig ved, at det nye design fordrer flere klik, hvilket ikke begejstrer anmelderen, der placerer sig selv i gruppen af "systematiske brugere", der hellere vil guides af klare navigationsværktøjer end lokkes af mystiske overskrifter.

Det gik bedre på den gamle hjemmeside, mener han. Eksempelvis skal han flere klik igennem for at finde sportssektionen på det nye Dr.dk.  

"At hele manøvren forekommer risikabel, skyldes ikke mindst, at en af DR.dks udtalte kvaliteter har været den overskuelige måde, sitets kolossale mængde indhold var organiseret på. Den nye, mere omstændelige navigation må afstedkomme mange situationer, hvor brugeren vil blive irriteret over, at det hele skal fylde så meget," skriver han på Journalisten.dk. 
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også