Allers ugeblads-apps downloadet 100.000 gange

Siden Aller Media lancerede apps til syv ugeblade i midten af maj, er Se og Hør, Billed-Bladet, Femina, Ude og Hjemme, Familiejournalen, Kig Ind og Søndag blevet downloadet i alt 100.000 gange. Det betyder at Allers strategi med på én gang at lancere alle ugeblade som apps , konsekvent at vælge den samme forholdsvist simple bladre-model og at give abonnenter gratis adgang, har virket, mener udgiverdirektør Per Ingdal.
Siden Aller Media lancerede apps til syv ugeblade i midten af maj, er Se og Hør, Billed-Bladet, Femina, Ude og Hjemme, Familiejournalen, Kig Ind og Søndag blevet downloadet i alt 100.000 gange.

Det betyder at Allers strategi med på én gang at lancere alle ugeblade som apps , konsekvent at vælge den samme forholdsvist simple bladre-model og at give abonnenter gratis adgang, har virket, mener udgiverdirektør Per Ingdal.

”Vi er meget tilfredse med, at vores konsekvente app-strategi har vist sig at være den helt rigtige at gå til markedet med. Vi har rundet en vigtig milepæl med 100.000 downloads på ugebladene, og vi ligger sandsynligvis helt i toppen blandt de mest populære medie-apps i Danmark. Det tegner positivt for udviklingen af vores digitale forretning fremadrettet, fordi vi kan se, at læserne søger vores indhold på alle platforme, og at de i et stigende omfang også er villige til at betale for det,” fortæller udgiverdirektør i Aller Media Per Ingdal i en pressemeddelelse.

Stigende indtjening
Ifølge Aller Media selv har mediehuset allerede set en ”fornuftig og stigende” indtjening på de syv ugeblad-apps.
Størstedelen af omsætningen kommer fra de mere sladder- og nyhedsbårne titler Se og Hør og Billed-Bladet.

Kvindestof er dog også efterspurgt på Ipad, og Femina, der er målrettet en ” stærk og moderne kvindemålgruppe”, er blandt de populæreste, skriver Aller Media.

Ifølge Per Ingdal er det bl.a. den store udbredelse af smartphones og tablets blandt danskerne og et effektivt teknisk setup, der gør ugeblads- og magasin-apps til en fornuftig forretning for Aller Media.

Interessen for Allers ugeblads-apps medførte at mediekoncernen i sidste uge lancerede yderligere 10 magasiner til iPhone og iPad. Ugeblade koster mellem 18 og 30 kr. og magasiner fra 36 til 59 kr., mens abonnenter har fri adgang.

Allers markedsandel på ugeblade er 73 pct. og 24 pct. på magasiner i Danmark.

- JHT
 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også