Mobilannoncer stormer frem

En ny analyse af det globale reklamemarked konstaterer en stormende vækst på markedet for annoncer tilpasset mobile platforme, skriver Business.dk . 36,5 pct. vokser det om året, ifølge analysen, der er udarbejdet af PwC. Fortsætter den vækst, vil mobilannoncerne overhale markedet for bannerannoncer i 2016, spår PwC.

En ny analyse af det globale reklamemarked konstaterer en stormende vækst på markedet for annoncer tilpasset mobile platforme, skriver

Business.dk

. 36,5 pct. vokser det om året, ifølge analysen, der er udarbejdet af PwC. Fortsætter den vækst, vil mobilannoncerne overhale markedet for bannerannoncer i 2016, spår PwC.


"Kontakten med forbrugerne bliver mere og mere der, hvor forbrugeren er på det givne tidspunkt. Derfor er mobilannoncering interessant. Tidligere publicerede man noget, og så håbede man, at forbrugerne så det. Nu vælger forbrugeren selv hvor og hvornår. Det giver nogle nye muligheder og udfordringer, men det er et område i kraftig vækst," siger John G. Sørensen, medie- og underholdningsekspert hos PwC, der står bag analysen til Business.dk.

PwC venter, at Kina vil være motor inden for mobilannoncer. I Kina vil mobilannoncerne vokse med 68,4 pct. frem til 2016, vurderer konsulentfirmaet. Det vil gøre Kina til det næststørste marked efter USA.

Markedet for mobilannoncer udgør i øjeblikket 24,5 mia. dollars om året - knap en tredjedel af markedet for søgeordsannoncering, som især Google har specialiseret sig i. 

- JHT

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også