Aller lægger magasiner på Ipad

I dag tager Aller endnu et skridt i den digitale retning og lancerer Ipad-versioner af 10 magasiner: Elle, Bazaar, Mad & Bolig, Antik & Auktion, Isabellas, Mad!, Modemagasinet In, Psykologi, Q og Vi Unge.

I dag tager Aller endnu et skridt i den digitale retning og lancerer Ipad-versioner af 10 magasiner: Elle, Bazaar, Mad & Bolig, Antik & Auktion, Isabellas, Mad!, Modemagasinet In, Psykologi, Q og Vi Unge.

Magasin-apps'ene sættes i søen i kølvandet på de 7 ugeblads-apps, som Aller lancerede sidste måned.

Erfaringerne fra de digitale ugeblade har været "overraskende positive", alligevel er forventningerne til magasiner-apps'ene forholdsvist afdæmpede.

"Forventningerne er ikke ”reformerende store”, men de er gode," siger Allers udgiverdirektør, Per Ingdal.

"Vi har fundet en billig og effektiv model, så der skal ikke så meget til, før end det er en fornuftig forretning," siger han til MediaWatch.

Ifølge Per Ingdal bidrager App Store salg af Se og Hør, Billed-Bladet og Femina allerede positivt til Allers bundlinje.

First mover-magasiner
Særligt forventer udgiverdirektøren, at magasinerne ’Vi unge’ og ’Elle’ vil genere meget aktivitet i App Store.

”Vi forventer, at de to vil klare sig rigtig godt, fordi det er ”first mover”-magasiner, hvor der i læserskaren er en høj penetration af Ipads og smartphones,” siger Per Ingdal.

1 til 1 version
Lige som ugebladene, er Ipad-versionen af magasinerne en forholdsvist enkel digital version af papirudgaven uden decideret ekstra indhold eller features.

Downloads vil være gratis for abonnenter, mens andre kan købe de digitale magasiner i App Store for en mellem 36 og 59 kr. - en pris, der tilsvarer printudgaven. 

- JHT  

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også