Global: Huff Post lancerer netmagasin

 

 

Huffington Post lancerer online magasin
The Huffington Post tager et skridt ind på magasinmarkedet i morgen, når det internationale nyhedsmedie har premiere på online magasinet 'Huffington'. Huffington er et ugentligt nyhedsmagasin, der sælges og købes gennem Apples App Store for 99 cent per udgave, 1.99 dollars for et månedsabonnement og 19.99 dollars for et årsabonnement. Det skriver New York Times. Magasinet har angiveligt en redaktion på 24 - og kan trække på redaktionelle ressourcer fra Huffington Post, men indholdet vil være unikt. Første udgave er sponsoreret af Toyota.

Guardian Media vil sælge radio-del
Guardian Media Group forhandler ifølge Financial Times med Global Radio om et salg af Guardian Media Groups 'GMG Radio'. Pris: 45 mio. pund. Guardian Media Group, der også udgiver aviserne  Observer og Guardian har ifølge Financial Times forhandlet med flere selskaber i den senere tid med ambitionen om at afhænde radio-forretningen, men foreløbig altså uden at nå en aftale.

Spansk Netflix-pendant solgt
Det japanske e-commerce og web-selskab Rakuten Inc.  har købt den spanske pendant til Netflix, Wuaki.tv, der leverer online filmudlejning, skriver Paid Content. Rakuten har for nylig også investeret i engelske Play.com og har i forvejen foden inden for på det europæiske e-commerce marked i kraft af ejerskabet af PriceMinister i Frankrig og Tradoria i Tyskland. Selskabet ejer samtidig Buy.com i USA.

WordPress goes Facebook
En af de seneste tiltag fra Apple handler om større integration med Facebook, som MediaWatch skrev i går. Andre går samme vej, skriver AlltingsDigital. Blog-giganten WordPress introducerede et Facebook-plugin tidilgere på ugen for bedre integration af Facebook-features på WordPress.com. Også Tumblr udvidede sin integration med Facebook i april, skriver Allthingsd.com.

CNBC og Yahoo i samarbejde
To amerikanske mediekæmper føjer en ny partnerskabsaftale til listen over de eksisterende. Amerikanske CNBC og Yahoo er gået i samarbejde om finansstoffet, skriver AdAge. Fremover skal CNBC leverer finansnyheder til Yahoo Finance og samtidig vil de to sites producerer og dele webtv-indslag om finansnyheder. Yahoo samarbejder i forvejen også med ABC News - CNBC bl.a. med New York Times.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også