Nordjyske sætter kurs mod digitale opkøb

Nordjyske Medier vil på digitalt opkøb. Det skriver mediehuset i et stillingsopslag, til en nyoprettet stilling som direktør for digital forretningsudvikling. Direktøren skal styre mediehuset gennem digital udvikling og opkøb af online forretning.

Nordjyske Medier vil på digitalt opkøb. Det skriver mediehuset i et stillingsopslag, til en nyoprettet stilling som direktør for digital forretningsudvikling. Direktøren skal styre mediehuset gennem digital udvikling og opkøb af online forretning.

Mediehuset strategi har "stærk fokus på vækst" både i form af organisk vækst og opkøb, og søger derfor en "digital købmand", der blandt andet kan tage del i analyse af opkøbsmuligheder, forhandling og køb, står der i stillingsopslaget.  

Ambitionen er, står der, at skabe medieforretninger, der på tre til fem år kan flerdoble den nuværende digitale omsætning. 

Nordjyske Medier luftede tidligere på året, at deres online strategi indebar planer om at tilbyde læserne "pluspakker" for ekstra indhold, men at huset først senere ville tage fat på at sælge enkelt-artikler.  

Foruden nyhedssitet Nordjyske.dk, har Nordjyske Medier flere digitale tjenester, blandt andre har huset lanceret multiplatforms-mediet ANR, der tilbyder radio og web til en yngre målgruppe.

Det har ikke været muligt at få en kommentar fra Nordjyske Mediers chefredaktør Per Lyngby.

- JHT

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også