Virksomhed tjener godt på digitale avisløsninger

 Flere og flere aviser har behov for en digital strategi i en tid, hvor flere og flere flytter deres medieforbrug over på de digitale platforme. Og det har den danske virksomhed Visiolink nydt godt af.
Virksomheden, der har specialiseret sig i at levere digitale avisløsninger til europæiske mediehuse, kom i 2011 ud med en bruttofortjeneste på 18,2 mio. kr – det er tæt ved en fordobling i forhold til året før. Adm. direktør Jens Funder Berg forventer yderligere vækst de kommende år.
MediaWatch

 Flere og flere aviser har behov for en digital strategi i en tid, hvor flere og flere flytter deres medieforbrug over på de digitale platforme.

Og det har den danske virksomhed Visiolink nydt godt af.
Virksomheden, der har specialiseret sig i at levere digitale avisløsninger til europæiske mediehuse, kom i 2011 ud med en bruttofortjeneste på 18,2 mio. kr – det er tæt ved en fordobling i forhold til året før.

Adm. direktør Jens Funder Berg forventer yderligere vækst de kommende år.

”Flere end 70 pct. af de løsninger vi leverer til e-publicering på web, smartphones og tablets i øjeblikket er til udenlandske mediehuse, og den udvikling vil fortsætte. Mediehusene i udlandet finder nu også ud af, at der skal være en klar digital strategi. En af grundene til vores succes er, at vi har ramt markedet med et produkt, der integreres direkte med mediehusets eksisterende redaktionelle arbejdsgang og dermed sikrer en fuldautomatik produktion, hvor aviserne ikke skal bruge ekstra manderessourcer,” forklarer Jens Funder Berg.

- CT

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også