Huffington-grundlægger: Nye medie-hybrider er fremtiden

Det amerikanske nyhedsblog-univers The Huffington Post vandt i år sin første Pulitzer pris, og sitet har for længst overhalet veletablerede sites som The New York Times, når det gælder antal brugere. Derfor bliver det også med udgangspunkt i medier som f.eks. The Huffington Post, at fremtidens medier skal findes, lyder det fra grundlæggeren, Arianna Huffington:
Thomas Bo Christensen

Det amerikanske nyhedsblog-univers The Huffington Post vandt i år sin første Pulitzer pris, og sitet har for længst overhalet veletablerede sites som The New York Times, når det gælder antal brugere.

Derfor bliver det også med udgangspunkt i medier som f.eks. The Huffington Post, at fremtidens medier skal findes, lyder det fra grundlæggeren, Arianna Huffington:

”Jeg ser fremtiden som en hybrid, hvor du tager de bedste ting fra den traditionelle journalistik, og kombinerer det med en platform, hvor brugerne har mulighed for at komme til orde. Det er i hvert fald sådan vi ser på fremtiden på The Huffington Post,” siger Arianna Huffington i et interview til Børsen.

The Huffington Posts er af mange mere traditionelle medier blevet kritiseret for at være for kommerciel i deres tilgang. Men ifølge Arianna Huffington begynder de traditionelle medier selv at bevæge sig i samme retning.

”De er jo selv ved at blive hybridmedier,” siger hun til Børsen.

- TBC
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også