Webtrafik: Bredt brugerfald i marts

Det plejer at være vækst, der generelt tegner brugerudviklingen på internettet, men det er et andet billede, brugertallene for marts skitserer for de sites, der bliver målt gennem FDIM/Danske Medier.

Det plejer at være vækst, der generelt tegner brugerudviklingen på internettet, men det er et andet billede, brugertallene for marts skitserer for de sites, der bliver målt gennem FDIM/Danske Medier.

De største nyhedssites gik stort set alle tilbage i marts i år forhold til samme måned sidste år - inklusiv de to store tabloidsites, Eb.dk og Bt.dk. Blandt de landsdækkende dagblade hentede Politiken.dk og Information.dk nye brugere, mens dagblade som B.dk, Jp.dk og Borsen.dk mistede - lige som de to public service tv-giganter, Dr.dk og Tv2.dk. 

Også nichesites som Sporten.dk og Bold.dk kom ud af marts med lavere brugertal end i 2011, mens finansnyheder klarede sig bedre - Berlingskes Business.dk og Jyllands-Postens Epn.dk øgede således brugertallet. Derudover fortsatte Lokalavisen.dk, der er fælles nyhedssite for Politikens Lokalaviser, også væksten.

De stagnerende og lettere dalende tal smitter af på brugertallene for de 15 største udgiverhuse på nettet blandt medlemmerne af FDIM/Danske Medier. Her er billedet også præget af stagnation og mindre fald. Om det skal tilskrives den mobile vækst (som TV 2 tidligere har nævnt, er den store mobilvæskt begyndt at koste webbrugere på Tv2.dk) eller særlige sæsonudsving, er uvist.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også