Radio Klassisk har succes med viral promotion

Radio Klassisks promotionklip har efter fem dage på YouTube opnået 900.000 visninger. I videoklippet dukker en samling klassiske musikere pludselig op og spiller i et Københavnsk Metrotog.
Per Fanefjord Laursen

Radio Klassisks promotionklip har efter fem dage på YouTube opnået 900.000 visninger.

I videoklippet dukker en samling klassiske musikere pludselig op og spiller i et Københavnsk Metrotog.

"Radio Klassisks pay-off er ’Nyd Musikken’ og de mange kommentarer på YouTube om gåsehud og tårer taler sit tydelige sprog om, hvad det er musik kan. Det er det vi stræber efter hver dag i æteren på Radio Klassisk. For os handler det nemlig om, at hive den klassiske musik ud af de fine koncertkatedraler og ind i folks hverdag," siger Rune Born Schwartz, der er programchef for Radio Klassisk, i en pressemeddelelse.

Radio Klassisks flash mob blev skabt i samarbejde med Sjællands Symfoniorkester, der lagde musikere til eventen. Makropol Media producerede og Metroen stillede tog og personale til rådighed.

Radio Klassisk begyndte at sende klassisk musik 24 timer i døgnet på FM i forbindelsen med, at DR valgte at flytte den klassiske musik til DAB i dagtimerne.

Den 1. januar blev non-stop musikken suppleret med værtsbårne programmer med bl.a. Uffe Savery (tidl. Safri Duo) og Kasper Holten (operachef).

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også