Global: Facebook køber Glancee

 

 

Facebook fortsætter mobil-opkøb
Selv om det kun er kort tid siden, at Facebook brugte en milliard dollars på at købe billeddelingstjenesten Instagram, så er Mark Zuckerberg og Co. ikke færdig med at bruge penge. CNET skriver, at selskabet netop har købt ”Glancee”, som er en lokationsbaseret mobil netværks-app, der er beregnet til at finde nye og gamle venner i den virkelige verden. Glancee blev oprettet i 2010, og modsat opkøbet af Instagram er der ikke blevet offentliggjort nogen købspris.

BskyB går ind på det arabiske tv-marked
Fra og med i søndags kunne seere i Mellemøsten slå ind på en ny pan-arabisk nyhedskanal Sky News Arabia. Kanalen, der er halvt ejet af tv-imperiet BSkyB og halvt af The Abu Dhabi Media Investment Corporation, som ejes af Sheikh Mansour bin Zayed al-Nahyan (der tillige også ejer fodboldklubben Manchester City), vil have samme 24-7-nyhedsplatform som Sky News, og kanalen er udset til at skulle konkurrere med de tre andre pan-arabiske nyhedsstationer al-Arabiya, al-Jazeera and Alarab. Kanalens topchef, Nart Bouran, siger ifølge The Guardian, at kanalen vil være upartisk i forhold til problemstillinger i Mellemøsten, og at ”hvis vi har politiske analyser, så vil det være omkring de ting, der sker i øjeblikket. Vi vil ikke sætte to fyre sammen (i en diskussion), som bare har lyst til at slå hinanden ihjel.” Rupert Murdochs News Corp. ejer 39 procent af BSkyB.


60 Minutes tiltrækker yngre seere
Her er en historie, som man ikke hører så tit: Et timelangt nyhedsprogram søndag aften formår at tiltrække flere unge seere. Ikke desto mindre er det, hvad der sker hos verdens ældste nyhedsmagasin på tv – amerikanske 60 Minutes. The New York Times kan således fortælle, at tv-programmet, i den sæson der begyndte i september sidste år, har oplevet en stigning på seks procent i aldersgruppen af seere fra 25-54-årige. Ifølge avisen har 60 Minutes et gennemsnitligt seertal på omkring 13 millioner, når det løber over kanalen CBS søndag aften.

Google kæmper med i Safari-retssag
Google står til at miste over 10 millioner dollars, efter at virksomheden har fået den amerikanske føderale handelskomite på nakken. Ifølge Bloomberg skyldes det, at Google har forbrudt sig mod den amerikanske privatlivs-lovgivning, fordi Google har plantet såkaldte cookies i Apples Safari-internetbrowser. Denne manøvre har gjort Google i stand til at komme forbi nogle af browserens sikkerhedsforanstaltninger, hvorved Google har fået oplysninger om privatpersoner, som de kunne anvende i forbindelse med målrettede reklamer mod de pågældende Safari-brugere. Ifølge Bloomberg har en talsmand for Google udtalt, at selskabet vil samarbejde med myndighederne.

- TBC

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også