Global: Fodboldkamp sender tweets på himmelfart

Chelseas sejr gav tweet-eksplosion
Thomas Bo Christensen

Chelseas sejr gav tweet-eksplosion
Da fodboldholdet Chelsea tirsdag aften overraskende slog Barcelona ud af Champions League-turneringen, satte det ikke alene gang i holdets fans på stadionet i Barcelona - også på de sociale medier var der heftig aktivitet, skriver The Next Web. For med scoringen af Chelseas angriber Fernando Torres i slutningen af anden halvleg toppede antallet af såkaldte tweets på Twitter under kampen og gjorde den til den sportsbegivenheden, hvor der er registeret flest tweets nogensinde. Ifølge Twitter blev der udsendt 13.684 tweets – per sekund – i løbet kampen, hvilket er mere end den seneste Super Bowl finale, hvor rekorden var 12.233.

Schibsted køber majoriteten i dealsite
Mediekoncernen Schibsted købte sig i 2010 ind i det svenske deal-site ”Lets deal”, og den beslutning har de ikke fortrudt. I hvert fald skriver Resume.se, at Schibsted ser så stort et potentiale i tilbuds-hjemmesiden, at selskabet nu har købt sig til aktiemajoriteten. ”Lets deal” er en af Sverige og Norges største deal-sites med 500.000 medlemmer, og målsætningen for Schibsted er ifølge Resume at blive det ledende deal-site i de nordiske lande.

Murdoch: jeg blev vildledt
Sagen om den britiske telefon-aflytnings-skandale ved avisen News of the World fortsætter, og i disse dage er det hovedselskabet News Corps førstemand Rupert Murdoch selv, der er i vidneskranken. Ifølge The Guardian fortalte Rupert Murdoch i dag i retten i London, at han blev ”misinformeret” af ledende medarbejdere på avisen, der har aflyttet diverse kendte personer, således at han ikke fik at vide, hvor stort omfanget af aflytningen rent faktisk var.

Amerikansk stjernejournalist får eget webshow
Den kendte amerikanske tv-journalist Katie Couric, der i valgkampen i 2008 spiddede den republikanske vice-præsidentkandidat Sarah Palin, får nu sit eget tv-show på nettet. Det skriver Adweek, som kan fortælle, at det nye show "Katie's Take" bliver til i et samarbejde mellem Yahoo og tv-kanalen ABC og vil udkomme på Yahoos hjemmeside. Ifølge Yahoo skal Katie Couric give Yahoos hjemmeside ”mere personlighed” og tiltrække flere annoncer.

- TBC

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også