MediaWatch

Jp.dk og Egmont lurer på samarbejde

Konkurrencen på damebladsstoffet har udsigt til at blive øget yderligere på dagbladenes netaviser. I sidste uge offentliggjorde Aller Media og BT en ny samarbejdsaftale, hvor Aller skal levere stof til kvindesektionen på Bt.dk. Samtidig har Egmont Magasiner og Jp.dk de seneste uger været i gang med at afprøve, om en pipeline mellem Egmont Magasiners livsstils- og kvindestof og Jp.dk er interessant.

Konkurrencen på damebladsstoffet har udsigt til at blive øget yderligere på dagbladenes netaviser.

I sidste uge offentliggjorde Aller Media og BT en ny samarbejdsaftale, hvor Aller skal levere stof til kvindesektionen på Bt.dk. Samtidig har Egmont Magasiner og Jp.dk de seneste uger været i gang med at afprøve, om en pipeline mellem Egmont Magasiners livsstils- og kvindestof og Jp.dk er interessant.

"Vi har en dialog med Egmont, og vi har igennem de seneste to måneder været i gang med at teste et muligt partnerskab for at vurdere, om det kan have tilstrækkelig værdi for begge parter," siger ansvarshavende redaktør for Jp.dk, Jørgen Schultz-Nielsen.

Ingen planer om kvindesite
I sidste ende handler det for Jp.dk om, hvor mange klik og hvor mange flere kvindelige læsere, der i dag udgør mindretallet af brugerne på Jp.dk, som det kvinderettede stof kan generere.

Ifølge Jørgen Schultz-Nielsen er der ikke lavet en endelig aftale med Egmont Magasiner endnu, og der er heller ikke aftalt en deadline for, hvornår dansen mellem de to skal begynde for alvor eller slutte. Han forklarer dog, at der ikke er planer om at oprette et selvstændigt site med kvindestof på Jp.dk - som Bt.dk har - men at artiklerne er tænkt til at ligge spredt på Jp.dk afhængig af emnet. 

Partner-grænsen ikke nået endnu
Partnerskaber har været en hjørnesten i strategien på Jp.dk, der bl.a. samarbejder med Tipsbladet, Videnskab.dk, Computerworld m.v., der alle leverer artikler til dagbladets websites ud fra devicen, at Jp.dk får trafik og nichemedierne ditto og en større synlighed.

Er der en grænse for, hvor mange partnerskaber et site kan bære?

"Det er der nok, men vi har ikke nået den endnu," siger Jørgen Schultz-Nielsen.

Også Politiken.dk og modemagasinet Cover har gennem flere år samarbejdet om modestoffet. 

- LR

Mere fra MediaWatch

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs