Big Brother lufter de virale muskler

Kanal5s Big Brother programserie har nu nået 17.000 fans på facebook, og hver fjerde refererer til eller interagerer med sidens indhold på ugebasis.

Den slags aktivitet  udløser stor viral styrke og betyder, at den når ud til over 100.000 mennesker om ugen, vurderer Mediacom.
Per Fanefjord Laursen

Kanal5s Big Brother programserie har nu nået 17.000 fans på facebook, og hver fjerde refererer til eller interagerer med sidens indhold på ugebasis.

Den slags aktivitet  udløser stor viral styrke og betyder, at den når ud til over 100.000 mennesker om ugen, vurderer Mediacom.

“Sitet har en superhøj spredning, og Big Brother har optrådt mere end 36 millioner gange i Facebook-brugernes News Feed. Det er helt uhørt," siger Christian Godske, digital chef i MediaCom Facebook Funnel, til Markedsføring.

Det indikerer et meget aktivt og stærkt social community, der udprægt er selv-drevent, vurderer Christian Godske. Han vurderer også, at selvom der er 17.000 fans til sitet, har det en total rækkevidde på ca. 400.000 personer.

Martin Lund, research konsulent hos MediaCom, supplerer. Han finder det særlig interessant, at den store interaktion ikke er skabt af de mange posts fra SBS eller Kanal 5 . Det er brugerne, som interagerer.

Big Brother er dog ikke det SBS Facebook-site som har flest fans. The Voice brandet har over 170.000 fans på Facebook.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også