Dameblade daser på nettet

Modemagasiner og dameblade har tilsyneladende ikke travlt med at "udkomme" på nettet. I hvert fald viser en måling af en stribe blades websites, foretaget af firmaet Digicure, at modemagasinerne og damebladene hører til den mediegruppe, der generelt har de længste svartider online.

Modemagasiner og dameblade har tilsyneladende ikke travlt med at "udkomme" på nettet. I hvert fald viser en måling af en stribe blades websites, foretaget af firmaet Digicure, at modemagasinerne og damebladene hører til den mediegruppe, der generelt har de længste svartider online.

I snit er damebladene 4,67 sekunder om at komme frem på skærmen, efter webadresssen er indtastet og enter-knappen trykket i bund. Det er knap et sekund længere end gennemsnitstiden for gossip-medierne på nettet (3,68 sekunder) og næsten to sekunder langsommere end de landsdækkende og regionale netaviser, hvor snittet er hhv. 2,89 sekunder og 2,81 sekunder.

Mest tungt er Costumes website, der er mere end syv sekunder om at loade, mens Eurowoman kan bryste sig af at være hurtigst med et snit på 1,4 sekunder.

Svartiderne har dog ikke umiddelbart indflydelse på antallet af brugere - hvor Woman.dk med 107.863 brugere i februar (Danske Medier-tal) er det mest besøgte af de målte sites i kategorien - selvom det Woman.dk hører til i den langsomme ende af skalaen. Efter Woman.dk ligger Femina.dk med 87.887 brugere i februar og Familiejournal.dk med 78.249 brugere.

- LR

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også