Freeway får overskud på annoncesalg

Freeway Media fik et kraftigt forbedret 2011-resultat i forhold til 2010. Dengang var bundlinjen i selskabet, der står for online-annoncesalg for cirka 20 sites og er en del af Freeway Holding, nemlig rød med et underskud på knap 250.000 kr. efter skat.
MediaWatch

Freeway Media fik et kraftigt forbedret 2011-resultat i forhold til 2010. Dengang var bundlinjen i selskabet, der står for online-annoncesalg for cirka 20 sites og er en del af Freeway Holding, nemlig rød med et underskud på knap 250.000 kr. efter skat.

Sidste år blev det resultat vendt til et plus på næsten 794.000 kr., ifølge årsregnskabet. Freeway Media håndterer annoncesalget for såvel Freeways egne sites såsom Dating.dk og Arto.dk samt eksterne sites som Trendsales.dk. Selskabet oplyser ikke omsætningstal, men bruttofortjenesten var i 2011 på cirka 2,2 mio. kr.

Freeway Media indgår i koncernregnskabet for Freeway Holding, som endnu ikke er offentliggjort. I 2010 firedoblede Freeway Holding sit resultat, som landede på 109,5 mio. kr. efter skat. Det var koncernens hidtil bedste, oplyste selskabets stifter Morten Wagner ved den lejlighed. I 2010-regnskabet giver ledelsen dog udtryk for, at den forventer et lavere resultat end det i de kommende år med mindre der sker frasalg af virksomheder.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også