Tech-konference: "Big data" er det nye sort

Tre dage inde i den store, dagsordensættende teknologi-konference, ‘South by South West 2012’ i Austin, Texas, står det klart, at dette års grundtema, på tværs af teknologi, indhold, medier, marketing og salg, er data – eller rettere Big Data.

Det rapporterer direktør og grundlægger af bureauet Mindjumpers, Jonas Klit Nielsen, fra Austin: 
Per Fanefjord Laursen

Tre dage inde i den store, dagsordensættende teknologi-konference, ‘South by South West 2012’ i Austin, Texas, står det klart, at dette års grundtema, på tværs af teknologi, indhold, medier, marketing og salg, er data – eller rettere Big Data.

Det rapporterer direktør og grundlægger af bureauet Mindjumpers, Jonas Klit Nielsen, fra Austin: 

”Det har ligget i luften siden slutningen af 2011, at det generelle tema i 2012 bliver, hvordan vi bruger den kæmpe mængde data, der findes fra menneskers øgede forbrug af sociale og andre medie teknologier,” siger han.

Et indlæg, ’How Your Data Can predict the future’, opridsede i særlig grad temaet, da Becky Wang - Head of Research and Analytics, Satchi & Satchi, New York - talte lørdag.

”Hun spurgte, hvordan vi kan bruge den store mængde data til at personalisere vores brug af medier helt ned til en personlig visualisering af de oplevelser, vi har, i vores færden på nettet. Dernæst melder spørgsmålet sig, hvordan virksomheder kan bruge data til social profiling og personalisering af kundeoplevelsen.”

Over det næste år, vil mediebranchen for alvor erkende, hvor værdifuld den enorme mængde data, mennesker har lagt på nettet, kan være, spår Jonas Klit Nielsen.

”Vi vil opleve det personligt, men flere og flere virksomheder vil også begynde at inddrage Big Data strategisk og benytte data i alt fra marketing, produktudvikling til den enkeltes købsoplevelse. Det kræver dog af medier og virksomheder, at de bruger kræfter på både at indsamle og analysere i dybden på data.”
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også