Børsen klar til flere nicher

Når ShippingWatch går i luften i løbet af i dag, har JP/Politikens Hus lanceret sit fjerde betalings-nichesite, som ud over MediaWatch også tæller FinansWatch og MedWatch. Den nichestrategi står koncernen ikke alene med. Børsen har netop lanceret Børsen Finans, og det bliver muligvis ikke den sidste nichesatsning.
MediaWatch

Når ShippingWatch går i luften i løbet af i dag, har JP/Politikens Hus lanceret sit fjerde betalings-nichesite, som ud over MediaWatch også tæller FinansWatch og MedWatch.

Den nichestrategi står koncernen ikke alene med. Børsen har netop lanceret Børsen Finans, og det bliver muligvis ikke den sidste nichesatsning.

"Finansområdet var den første og vigtigste niche for os at dække, men nu har vi hele det tekniske set-up, hvis vi ønsker at fortsætte," siger adm. direktør og ansv. chefredaktør for Børsen Anders Krab-Johansen til Børsen. Han fortæller desuden, at Børsen Finans fik 45.000 brugere og en kvart million sidevisninger i sin første uge i luften.

Trods tiltroen til nichesites, mangler de endnu at bevise deres værd økonomisk. Det er fire år siden, at JP Medier købte sig ind i MediaWatch, som også i 2011 kom tættere på breakeven, men alætså uden at nå over målstregen.

Avishusene skal huske både at holde styr på omkostningerne og at overveje at rulle nichesites ud i flere lande, hvis de skal blive profitable, lyder det fra Ulrik Thagesen, adm. direktør for Mediacom, til Børsen.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også