MediaWatch

Global: Mediekæmper strides om tablet-strategier

   

 

 

WSJ: Er avisernes betalingsmure “too little, too late”?
I en artikel der gør status over forskellige amerikanske dagblades forsøg med betalingsmure, stiller Wsj.com, som også selv er delvist betalingssite, spørgsmålet om, hvorvidt betalingsmurene for de forskellige dagblade er for lidt og for sent efter år med erosion i antallet af abonnenter og annoncer. Wall Street Journal undlader dog ikke at bemærke, at det går bedre for de store aviser, såsom WSJ selv, der i efteråret var oppe på 537.000 digitale abonnenter.

Ipad-udgaver: At “bundle” eller sælge separat?
Der er flere spørgsmål end svar i flere af dagens artikler om medieudvikling, hvor Adage.com eksempelvis omtaler forskellige strategier for udvidelsen af printproduktet med en tabletudgave. Nogle udgivere tror således mest på, at det handler om “all access”, hvor man ved at købe abonnement på den trykte udgave også får adgang til en tabletudgave. Det er Time Inc., Condé Nast og Meredith tilhængere af, fordi det fastholder printabonnenter. På den anden side står eksempelvis Hearst og Bonnier, som mener, at den strategi får digitalt indhold til at virke gratis.

Magasiner prøver at personalisere markedsføringen
Marts-udgaven af Harper’s Bazaar rummede en flyer målrettet en bestemt butikskæde nær 300.000 abonnenters hjem. Det er et led i magasinernes forsøg på at personalisere markedsføringen over for deres læsere, skriver Adage.com.

American Idols seertab er tegn på ny æra
Talentshowet American Idol i USA har haft voldsomme seertab i denne sæson, og det signalerer slutningen på en æra, hvor tv jævnligt kunne producere kæmpe hits som Cheers, Seinfeld og Friends, skriver Crainsnewsyork.com. På grund af andre sangkonkurrencer, som har skabt træthed hos seerne, er Idol således blevet offer for mediefragementeringen, lyder forklaringen.

Svensk Metro mister chefredaktør
Per Gunne, der har været chefredaktør for Metro Sverige siden 2007, stopper. Han skal i stedet være vicedirektør i Stureplansgruppen, skriver Dagensmedia.se.

- TBH

Mere fra MediaWatch

ViacomCBS sælger studiebygninger i milliardhandel

Den amerikanske mediekoncern ViacomCBS skiller sig af med over en million kvadratmeter studieområder og -bygninger, som har dannet ramme om et væld af tv-shows og optagelser af serier og film siden 1928.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs