MediaCast: Er dansk web-tv i en dødsspiral?

Det danske marked for videoannoncering halter bag efter det europæiske marked. Men der er dog tegn på, at det danske gennembrud for web-tv-annoncering kommer i 2012. Sådan lyder meldingen fra tyske Roland Schaber, som er medstifter af og direktør (COO) for Europas førende videoannoncebureau, Smartclip. Han var hovedtaler på FDIM’s netop afholdte seminar om web-tv og annoncering, hvor han talte om markedet for web-tv.
Camilla Mehlsen

Det danske marked for videoannoncering halter bag efter det europæiske marked. Men der er dog tegn på, at det danske gennembrud for web-tv-annoncering kommer i 2012.

Sådan lyder meldingen fra tyske Roland Schaber, som er medstifter af og direktør (COO) for Europas førende videoannoncebureau, Smartclip. Han var hovedtaler på FDIM’s netop afholdte seminar om web-tv og annoncering, hvor han talte om markedet for web-tv.

Smartclip er i vækst med kontorer i 12 lande i Europa og åbnede sidst i 2011 også kontor i Danmark - som ifølge Roland Schaber har de største udfordringer med at udnytte web-tv's kommercielle potentiale.

Er det danske marked for web-tv endt i en dødsspiral? Hvad skal der til for at nå et kommercielt gennembrud? Vil YouTube fortsat dominere markedet om fem år, eller kommer der nye store spillere? Det svarer Roland Schaber på i MediaCast, og han fortæller også om de største tendenser for web-tv.

Men først  får du et overblik over ugens største medienyheder ...

Hør MediaCast i player'en her på siden eller hent MediaCast i iTunes.


   

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også