SBS: Vi følger udviklingen tæt

Hos SBS TV har man ikke mange kommentarer til, at TV3 nu supplerer sin betalingstjeneste for web-tv med gratis-tiltaget TV3 Play. "Vi følger udviklingen tæt og vurderer løbende, hvad der er den rigtige vej at gå," skriver informationschef Jesper Jürgensen i et svar til Mediawatch.
MediaWatch

Hos SBS TV har man ikke mange kommentarer til, at TV3 nu supplerer sin betalingstjeneste for web-tv med gratis-tiltaget TV3 Play.

"Vi følger udviklingen tæt og vurderer løbende, hvad der er den rigtige vej at gå," skriver informationschef Jesper Jürgensen i et svar til Mediawatch.

Ræsonnementet for TV3 er, at det ville gavne reklamemarkedet for web-tv, hvis konkurrenterne hopper med på bølgen med at stille tv-progammer gratis til rådighed på nettet. Så bliver den samlede sening nemlig højere og dermed mere interessant for annoncørerne. Samme begrundelse præger reaktionen hos Ekstra Bladets digitale chefredaktør Geir Terje Ruud, som ligeledes håber, at flere tv-stationer vil følge i TV3's fodspor.

SBS TV har da også ligesom TV3 og flere mediabureauer kig på, at annoncedrevet web-tv er stort i Sverige.

"Det svenske marked er mere udviklet omkring reklamefinansieret video on demand, og i den forbindelse trækker vi selvfølgelig på de erfaringer vores svenske kolleger har inden for området," lyder det fra Jesper Jürgensen med henvisning til, at ProSiebenSat1-ejede SBS TV har søsterkanaler i Sverige ud over at være til stede i Norge og Finland.

SBS TV's betalingstjeneste hedder Nutv.dk, mens TV 2's pendant er Sputnik.

- TBH
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også