Ebay lancerer geo-baseret dealsite til mobilen
Endnu en tilbudstjeneste har set dagens lys - MyDealNow, som Ebay har lanceret.
Tjenesten er målrettet mobilen og er baseret på "geotargeting" - det vil sige, at deal-tilbuddene ændrer sig alt efter, hvor man - eller rettere sagt ens mobil - befinder sig.
"Ideen bag MyDealNow er, at danskerne på deres Iphone modtager tilbud på varer og serviceydelser i det nærområde, de befinder sig i. F.eks. et sushi-tilbud til halv pris på en restaurant, som de netop passerer forbi eller teaterbilletter til aftens forestilling med stor rabat," skriver Ebay i en pressemeddelelse.
I opstartsfasen sætter Ebay de fleste kræfter ind i Storkøbenhavn, men planen er at rulle konceptet ud til alle smartphones og til resten af landet i løbet af 2012.
”Vi forventer, at konceptet vil finde fodfæste i Danmark i løbet af 2012, og hvis planerne holder, vil vi desuden eksportere konceptet til andre dele af eBay i resten af verden,” siger Jesper Hart-Hansen fra Ebay i pressemeddelelsen.
- LR