Ebay lancerer geo-baseret dealsite til mobilen

Endnu en tilbudstjeneste har set dagens lys - MyDealNow, som Ebay har lanceret. Tjenesten er målrettet mobilen og er baseret på "geotargeting" - det vil sige, at deal-tilbuddene ændrer sig alt efter, hvor man - eller rettere sagt ens mobil - befinder sig.

Endnu en tilbudstjeneste har set dagens lys - MyDealNow, som Ebay har lanceret.

Tjenesten er målrettet mobilen og er baseret på "geotargeting" - det vil sige, at deal-tilbuddene ændrer sig alt efter, hvor man - eller rettere sagt ens mobil - befinder sig.

"Ideen bag MyDealNow er, at danskerne på deres Iphone modtager tilbud på varer og serviceydelser i det nærområde, de befinder sig i. F.eks. et sushi-tilbud til halv pris på en restaurant, som de netop passerer forbi eller teaterbilletter til aftens forestilling med stor rabat," skriver Ebay i en pressemeddelelse.

I opstartsfasen sætter Ebay de fleste kræfter ind i Storkøbenhavn, men planen er at rulle konceptet ud til alle smartphones og til resten af landet i løbet af 2012.

”Vi forventer, at konceptet vil finde fodfæste i Danmark i løbet af 2012, og hvis planerne holder, vil vi desuden eksportere konceptet til andre dele af eBay i resten af verden,” siger Jesper Hart-Hansen fra Ebay i pressemeddelelsen.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også