Global: Sanoma satser på tv-vækst

 
MediaWatch

 


Sanoma klar med Q4
Det finske medieselskab Sanoma satser på tv som vækstmotor fremadrettet, skriver C21media.net. I april sidste år købte Sanoma SBS-kanalerne i Holland og Belgien for cirka 1,2 mia. euro. Og opkøbet resulterede i en engangsudskrivning på 23,3 mio. euro i tredje kvartal, hvor indtægterne var pressede og i alt faldt med 16 pct. Det var med til at bringe Sanomas årsresultat ned med 2,6 pct to 239.1mio. euro. Sanomas driftsindtjening i fjerde kvartal blev på 60,6 mio. euro, hvilket er en vækst på 75,6 pct.

Magasiners løssalg i frit fald
Nedgangen for salget af magasiner i kiosker tog fart i anden halvdel af 2011, skriver Forbes.com, hvor salget faldt til 28,9 millioner eksemplarer fra juli til december, hvilket er et fald på knap ti i forhold til samme tid i 2010 og den største tilbagegang siden 2009.

Disney-overskud steg
Overskuddet i fjerde kvartal voksede i Walt Disney Company. Nettoindtægterne steg med 12 pct. til 1,46 mia. dollar eller 80 cent per aktie fra 1,3 mia. dollar eller 68 cent per aktie året før. Omsætningen steg med 0,6 pct.til 10,78 mia. dollar, skriver Wsj.com.

Beijing lukker ned for anonyme mikrobloggere
Mikrobloggere med lånte navne vil ikke længere kunne skrive beskeder på de kinesiske mikroblogs, der i alt har cirka 250 millioner brugere ud af Kinas internetbefolkning på cirka 513 millioner brugere, skriver Lemonde.fr. Twitter og Facebook er ikke tilladt i Kina, men der findes kinesiske pendanter som ligesom Twitter maksimalt tillader beskeder på 140 tegn. Den kinesiske regering er ikke glad for mikroblogging-tjenesterne, der hurtigt kan sprede information, som ikke er kontrolleret af staten.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også