Connery.dk lancerer mode-site

Online mande- og livsstilsmagasinet Connery.dk lancerer d. 23. januar et nyt fashion-site til mænd. Baggrunden for lanceringen er, at der ifølge stifterne ikke eksisterer et ordentligt fashion-medie, der henvender sig til den mandlige målgruppe.
Cecilie Thorup

Online mande- og livsstilsmagasinet Connery.dk lancerer d. 23. januar et nyt fashion-site til mænd.

Baggrunden for lanceringen er, at der ifølge stifterne ikke eksisterer et ordentligt fashion-medie, der henvender sig til den mandlige målgruppe.

”Connery.dk har altid haft den målsætning løbende at ekspandere. Vi har allerede lanceret et motormagasin, og den her idé med et modesite har vi haft på tegnebrættet et stykke tid,” siger chefredaktør og partner i Connery.dk, Jakob Neua Nørgaard.

Form som socialt medie
Det nye site bliver en del af Connery.dk's community, men får samtidig sin egen adresse: Modesektionen.dk.

”Vi vil give herremoden sit eget liv. I bund og grund er vi mænd jo nogle modeforvirrede får. Vi kan ikke finde ud af det,” siger Jakob Neua Nørgaard og fortæller, at sitet vil forsøge at opdrage mænd til, hvordan man klæder sig ordentligt, men på samme tid fungere som et socialt medie, hvor mænd kan spørge om råd og dele info om deres egne modekøb med andre mænd.

Ikke Euroman-kopi
Han mener ikke, at konceptet ligner andre sites og medier, der allerede er på markedet.

”Euroman gør det rigtig godt. Men det er high-end til de dyre drenge med en smule snobbet attitude. M! springer let og elegant ind i 10 par sko eller 5 fede jakker og efterlader deres brugere i mere vildrede, end da de gik i gang. Vores mission er at lave mode, som den normale mand kan relatere til. Vi vil ikke have fat i dem, der kan selv - vi vil have fat i dem der gerne vil, men ikke helt har styr på det endnu,” siger han.

"Vi har allerede nået break-even"
På den to mand store redaktion er det dog indtil videre en kvinde, som sidder i redaktørstolen og skal belære mændene om god stil.

”På redaktionen har vi indtil en moderedaktør, men hensigten er at invitere gæstebloggere og -skribenter ind for at få det brede perspektiv, så vi ikke bliver en fast sammentømret størrelse, som glemmer den virkelige verden,” siger Neua Nørgaard, som godt kan være parat til at lønne gæsteindlæggene.

Om finansieringen fortæller chefredaktøren, at udgifterne til det nye site er så minimale, fordi det er en del af det eksisterende setup fra Connery.dk, så sitet allerede før start har nået break-even, og at man desuden har indgået alliancesponsorat med herreundertøjsmærket Björn Borg.

”Og så leder vi ellers med lys og lygte efter nye, spændende alliancepartnere, der kunne tænke sig at blive en integreret del af vores modeeventyr for mænd,” siger han.

Jakob Neua Nørgaard tror på 25.000 brugere efter et halvt år.
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også