MediaWatch

EB-historie om frustreret onani-dværg var en and

Først var det TV 2 Fyn, men nu er Ekstra Bladet også hoppet i fælden og har citeret en nyhed, der ikke var en nyhed, men derimod et satirisk indslag skrevet som en nyhed. Således var historien om en stærkt beruset dværg med gule tænder, der gik amok i Stockholms gader og onanerede op af biler, pure opspind.

Først var det TV 2 Fyn, men nu er Ekstra Bladet også hoppet i fælden og har citeret en nyhed, der ikke var en nyhed, men derimod et satirisk indslag skrevet som en nyhed.

Således var historien om en stærkt beruset dværg med gule tænder, der gik amok i Stockholms gader og onanerede op af biler, pure opspind.

Den spøjse historie var tophistorie på Ekstrabladet.dk i går og blev også citeret på Tv2.dk og Jv.dk, inden den blev taget af. Men historien viste sig altså at være falsk og fundet på den svenske blog Nyhetarna24, der er et satiresite med falske nyheder i stil med Rokokoposten og Helt Normalt.

“Ansvaret er helt klart placeret hos den idiot, der skrev historien - nemlig mig,” siger Ekstra Bladets journalist René Simmel til Journalisten.dk.

“Ja, det er en ren tilståelsessag. Historien var i den kuriøse ende, ingen var kommet til skade - ikke engang dværgens tissemand - så jeg smider den ud på siden uden at tjekke en skid. Det er kvajet, dumt og dårligt,” siger René Simmel, der vurderer at et par tusinde læsere nåede at se historien.

- CT

Mere fra MediaWatch

ViacomCBS sælger studiebygninger i milliardhandel

Den amerikanske mediekoncern ViacomCBS skiller sig af med over en million kvadratmeter studieområder og -bygninger, som har dannet ramme om et væld af tv-shows og optagelser af serier og film siden 1928.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs