Nyt spillemarked gevinst for tv og online

Når de mange nye aktører på spilmarkedet skal slå sig fast i danskernes bevidsthed, bliver tv- og online-mediet de foretrukne, forudser eksperter.
MediaWatch

For nylig blev Danske Spils mangeårige monopol brudt, og dermed har mange aktører meldt sig på banen til at udfordre spilgiganten. Og når disse skal nå ind til danskerne med deres kommercielle budskaber, bliver især tv- og online-medier foretrukket til annoncering. Det forudser Ulrik Falkner-Thagesen, der er adm. direktør for mediebureauet Mediacom.

”De to medier bliver de helt store vindere,” siger han til Børsen.

Ifølge ham står især tv som et stærkt medie. TV 2 kan stå som en stor vinder, fordi kanalen ikke tidligere har haft annoncering fra de udenlandske spilleselskaber som en række af konkurrenterne, der sender under britisk lovgivning.

Hos mediebureauet OMD tror man imidlertid ikke på den tendens på grund af TV 2’s begrænsede sportsdækning.

”Alle tv-stationer vil nyde godt af det her. TV 2 fordi det er en ny mulighed, men også alle de andre. Ser man på sportsbetting-delen og glemmer poker og kasino lidt, skal man huske på, at TV 2 ikke har så mange sportsrettigheder. Især ikke når det kommer til fodbold, som jo er altafgørende i det spil her,” siger adm. direktør Thomas Bertelsen.

Hos TV 2 udtaler kommerciel direktør Flemming Rasmussen, at man forventer mindst et tocifret millionbeløb fra spilleselskaberne.

- CT

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også