I disse trængte dage er flere mediehuse begyndt at tænke i alternative baner, når det kommer til indtjening. Berlingske Media er ingen undtagelse, som sidste år lancerede Smartdrop – et koncept, hvor man kan få penge for at indsende sin gamle mobil, og dermed samtidig være med til at passe miljøet.
”Det går rigtig godt. Det er et interessant koncept, som udvikler sig. Vi kan mærke en fremgang,” siger Søren Hyldgaard, direktør for annoncesalg og e-commerce i Berlingske Media.
Berlingske Media var de første til at lancere konceptet i Danmark, og han peger på at to nye virksomheder, der præsenterer konceptet, er med til at skabe dynamik på markedet.
”Telenor har noget lignende, og Postdanmark er på vej med deres eget – det er med til at skabe konkurrence og fremgang,” siger han.
Han siger desuden, at der er flere aktører der er med til at drive selskabet, hvilket også har været et succeskriterium.
Smartdrop.dk betaler penge for privatpersoners gamle mobiler, som de reparerer i et processeringscenter i EU, og herefter sender med skibscontainere til købere i Asien og en række andre udviklingslande.
- CT