MediaWatch

TV 2 åbner for lukkeknap-drop på webtv

TV 2 giver nu annoncører på webtv mulighed for at fravælge lukkeknappen på pre-rolls og post-rolls.

Webtv kæmper en brav kamp på annoncemarkedet, men har stadig svært ved at komme i omsætningsgear, skriver Børsen.

”Det har været supersvært at tjene penge på webtv. Der har ikke været skala og volumen i det, og omkostningerne er ret høje,” siger Christian Godske fra Mediacom til Børsen.

Hos TV 2 eksperimenterer man derfor med større valgfrihed for at tiltrække annoncører - blandt andet vil man give annoncørerne mulighed for at droppe "lukkeknappen" på de såkaldte pre-rolls og post-rolls, som omgiver et webtv-indslag. Det er ellers kotyme, at danske brugere har den mulighed - selvom et mediebureau som IUM har opfordret til at droppe knappen.

"Vi giver nu kunderne mulighed for ikke at have lukkeknap på pre-roll og post-roll," siger Jan Vetlov (foto), salgsdirektør for TV 2 Net til Børsen.

Hos Ekstra Bladet, der placerer sig som nr. 2 i Danmark efter DR målt på sidevisninger, tror man stadig på, at webtv vil kunne stå omsætnings-distancen.

”Det er nok først til næste år og året efter, at det for alvor vil vækste,” siger Peter Strøhemann, internetchef på Ekstra Bladet, der tidligere har afvist ideen om at droppe lukkeknappen på pre- og post-rolls.

- CT

Mere fra MediaWatch

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs