Bonnier har søgt dansk spillelicens

Bonnier har søgt spillelicens i Danmark for både at udvikle egne spil, der udnytter koncernens mange magasin-brands, og indgå i passende partnerskaber.
Per Fanefjord Laursen

Bonnier har søgt en dansk spillelicens, bekræfter markedsdirektør Jesper Buchvald, Bonnier, over for MediaWatch.

“Bonnier har gode erfaringer med at udbyde spil i Sverige. Vi har derfor søgt licens i Danmark for at udnytte de nye muligheder," siger han og uddyber: 

"Vi er i en tidlig fase, hvor mulighederne undersøges, og vi forventer at udbyde spil, som udnytter styrken i nogle af vores etablerede brands, men vil ikke begrænse os til det. Forskellige partnerskaber indgår derfor også i overvejelserne.”

Spillesucces i Sverige
Bonnier har haft succes som spilleudbyder på det svenske marked, og har etableret Bonnier Gaming AB, som især opdyrker lotto og bingo-genren.

Selskabet har ifølge Bloomberg udtrykt ambitioner om at sprede sig til andre lande og gå ind i sports-betting.

Jesper Buchvald fremhæver, at titlerne fra både Bonnier og Benjamin har store målgrupper og engagerede læsere på både print og online.

“Vi har gode muligheder for succesfuldt at udbyde forskellige spil på grund af den høje grad af involvering som kendetegner vores læsere. Præcis hvilke målgrupper og spil vi vil gå efter, ønsker jeg ikke at afsløre på nuværende tidspunkt. Men da vi med vores samlede portefølje dækker mange attraktive gruppe af både mænd og kvinder, ser vi mange muligheder både indenfor vores eget univers og i samarbejde med andre.”

Om cirka én måned afsløres det, om Skat tildeler Bonnier en licens til at drive spil i Danmark.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også