TV 2's tv-guide får en produktoverhaling

TV 2's online tv-guide, 'tvtid.dk', har mange brugere, men trænger til en produktudvikling af indhold og teknik.
Per Fanefjord Laursen

Tv-guiden tvtid.dk skal skærpe brugeroplevelsen og øge brugernes værdi af sitet. Det er målet for en relancering af sitet.

Tvtid.dk er et undersite på tv2.dk og blev lanceret i 2008. Men nu er markedets tv-guiden moden til en produktudvikling af indhold og teknik.

“Som redaktionelt supplement til tv-oversigten skal tvtid.dk have de rigtige historier om tv-udbuddet og tv-verden hver dag, hvor en større del af dem er egenproducerede, Vi har gode muligheder for at tilbyde læserne særligt stof fra bag tv-kulisserne, om programmer og personerne,” siger Tv2.dk redaktionschef Dorthe Duvander Carlsen, der oplyser at tvtid har en fast redaktion på to fuldtids og en halvtids medarbejder.

Tvtid.dk dækker alle programmer og alle tv-kanaler, selv om sitet er ejet af TV 2. Dorthe Duvander Carlsen beskriver sitet som et nichemedie om tv, der kan læses af alle. Sitet titrækker da også 300.000 brugere pr. uge.

Overhaling af funktionalitet
Relanceringen af tvtid.dk inkluderer også en teknisk overhaling af sitet for øge brugervenligheden og imødekomme stigende krav til funktionalitet.

“Ud over det redaktionelle produktudvikler vi funktionerne i selve tv-guiden, og de muligheder brugerne skal have for straks at kunne læse om aktuelle programmer og beslægtede emner eller søge og dykke ned i ældre stof,” siger hun.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også