MediaCast: Tech-dronningens branding-bibel

Den rigtige indpakning og personlighed er nøgler til gennemslagskraft i den nye medievirkelighed ifølge CNET-vært Molly Wood. Mød hende i ugens Mediacast.

"There is no downside in engaging with the audience. It will only make your audience more loyal to you."

- Molly Wood, vært på CNET

Wired. The Daily Show. Buzz Out Loud. Det er alle eksempler på medieformater, der formår at levere den dér personlige og unikke forskel, der får dem til at adskille sig fra mængden. Og hvis man skal overleve i den digitale æra, kræver det personlighed, autenticitet og brugerinddragelse.

Sådan lyder det fra den amerikanske tech-journalist Molly Wood, der i flere år har gjort det til en dyd at være i dialog med sine lyttere og seere i den daglige podcast Buzz Out Loud og i det ugentlige web-tv-program Buzz Report på CNET. Buzz Out Loud er den måske mest lyttede tech-podcast i verden med flere millioner daglige lyttere.

Molly Wood var hovedtaler på mini-udgaven af New Media Days på Danmarks Radio d. 12. september, og hun er ugens gæst i MediaCast. Her fortæller hun om, hvordan man som medievirksomhed eller medieperson kommer helt tæt på sit publikum, og hvad personlig branding betyder i den digitale æra.

Indpakning centralt
Molly Woods analyse er, at der er intet at tabe ved at inddrage sine brugere, uanset om man er en avis, et tv-program, en radio-kanal, en medievært eller en blogger. Man kan kun vinde, hvis man vel at mærke er autentisk, for autenticitet er møntfoden i nye medier. 

'Indpakning'  også helt centralt. Molly Wood mener, at nyheder er som salt: Det er en hverdagsvare, som kræver en helt ny indpakning og en særlig karakteristika, hvis man vil skille sig ud fra mængden. Og så bliver man nødt til at bruge sin personlighed, sådan som for eksempel John Stewart gør i det uhyre populære The Daily Show.

Molly Wood er for hendes voksende skare af fans “tech-dronningen”. Hun har formået at skabe et brand om sig selv, og hun har mange dedikerede fans verden over. Da Molly Wood besøgte København tidligere på ugen, skrev hun på Twitter, at man kunne møde hende på en café på Vesterbro. Her kom blandt andet den unge fyr Anders, som gennem fire år har været en daglig trofast lytter af den op mod time lange podcast Buzz Out Loud. På cafeen dukkede Gabriel, som havde kørt fra Odense med sin islandske kæreste udelukkende for at få et kort møde med Molly Wood.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også