Medier roser Financial Times-finte

Nyheden om, at Financial Times har lanceret en browser-baseret app (kodet i HTML5) for at drible uden om Apples stramme regler har fået de danske aviser til at spidse øre, skriver Børsen. ”Det er en meget interessant og ny måde at sælge det nye indhold på, og det er helt sikkert noget, vi vil kigge nærmere på,” siger Lisbeth Knudsen, ansvarshavende chefredaktør på Berlingske Tidende og koncernchef for Berlingske Media.
MediaWatch

Nyheden om, at Financial Times har lanceret en browser-baseret app (kodet i HTML5) for at drible uden om Apples stramme regler har fået de danske aviser til at spidse øre, skriver Børsen.

”Det er en meget interessant og ny måde at sælge det nye indhold på, og det er helt sikkert noget, vi vil kigge nærmere på,” siger Lisbeth Knudsen, ansvarshavende chefredaktør på Berlingske Tidende og koncernchef for Berlingske Media.

Det er både Apples krav om 30 procent i kommission og førsteret til læseroplysninger, der gør det interessant at gå uden om Apple, som  Financial Times gør med den nye app.

”De 30 procent, som Apple kræver af det samlede salg, er selvfølgelig et stort tal, men vi betragter det som et langt større problem, at Apple tvinger os til at miste den direkte kontakt med læserne, når de tvinges til både at hente app’en og købe nyhederne gennem Apples App Store,” siger han.

Også Politiken holder øje med Financial Times nye app, men ingen af aviserne har dog konkrete planer om at gå samme vej.

- MS

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også