MediaWatch

JP, Politiken og Berlingske i annoncesamarbejde

Dagbladskonkurrenterne i JP/Politikens Hus og Berlingske Media går nu sammen om at tilbyde annonceringsformen predictive behavioural targeting på tværs af de tre selskabers netmedier, jp.dk, b.dk og pol.dk. Det skriver mediehusene i en pressemeddelelse. Annoncenetværket, der vil se dagens lys inden sommerferien, bliver et supplement til husenes nuværende annoncetilbud online - et supplement, der skal sikre annoncørerne høj træfsikkerhed og bredere dækning.

Dagbladskonkurrenterne i JP/Politikens Hus og Berlingske Media går nu sammen om at tilbyde annonceringsformen predictive behavioural targeting på tværs af de tre selskabers netmedier, jp.dk, b.dk og pol.dk. Det skriver mediehusene i en pressemeddelelse.

Annoncenetværket, der vil se dagens lys inden sommerferien, bliver et supplement til husenes nuværende annoncetilbud online - et supplement, der skal sikre annoncørerne høj træfsikkerhed og bredere dækning.

”Valget af partnere er afgørende for at skabe et succesfuldt predictive behavioral targeting-netværk. Samarbejdet mellem Jyllands-Posten, Politiken og Berlingske Media giver kunderne de bedste forudsætninger for at ramme Danmarks mest købestærke målgrupper på tværs af flere sites, der alle er kendetegnet ved et stærkt journalistisk indhold,” siger annoncedirektør fra Jyllandsposten, Morten Kallmayer i meddelelsen.

Udvidet samarbejde
Annonceringen bygger på tyske Nugg.ad´s tekniske løsninger, som allerede er kendt og brugt på det danske marked - bl.a. i det annoncenetværk, som Ekstra Bladet og Ebay har udviklet, og som B.T. også er en del af i dag. Med det nye, selvstændige netværk udvides samarbejdet mellem konkurrenterne altså yderligere.

”Vores samarbejde mellem konkurrerende mediehuse er banebrydende og en løsning med stort fremtidsperspektiv. Brugere, der klikker på de samme emner på en hjemmeside, vil ofte have fælles eller sammenlignelige interesser og demografi. Og med Predictive behavioral targeting kan man afgøre den sandsynlige alder, køn, indtægt og interesser, og vise annoncer, der er relevante for den enkelte internetbruger,” siger annoncedirektør fra Berlingske Media, Søren Hyldgaard, i meddelelsen.

Bag initiativet ligger også et fælles ønske om mere og bedre dokumentation i forhold til at sikre, at annoncørerne når den ønskede målgruppe.

”En af de store styrker ved netværket er, at det bygger på en stærkere og mere valid dokumentation omkring brugeren, og netop dokumentation er et område, hvor vi også generelt vil gå i front,” siger Henrik Børjesson, annoncedirektør på Politiken.

Mere fra MediaWatch

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs