SBS om utroskabs-reklame: Vi dømmer ikke annoncørerne

SBS Radio er tryg ved sin nye, gode kunde, det kontroversielle datingsite for sidespring 'Victoria Milan', men lægger afstand til budskabet.
Per Fanefjord Laursen

Den nye datingsite Victoria Milan har vakt en del opmærksomhed i de seneste dage. Sitet henvender sig til folk, der er gift eller er i fast parforhold, men som ønsker sig en affære.

SBS-kanalerne NovaFM og PopFM afvikler en offensiv lanceringskampagne for det nye site. Hos SBS har man noteret sig en del debat af Victoria Milan på den landsdækkende NovaFMs blog, og man har modtaget en række henvendelser om kampagnen fra lytterne. Ifølge MediaWatchs oplysninger har også Radio og tv-nævnet modtaget en klage over reklamen.

SBS-direktør Frederik Meyer bekræfter, at SBS Radio udgør en platform for det nye sites lanceringskampagne i Danmark, men mener ikke, at annoncøren er en belastning for radiokanalerne.

“SBS Radio mener, at reklamen for VictoriaMillan.dk afvikles i overensstemmelse med dansk markedsføringslov. Vi har valgt ikke at udøve censur overfor vore annoncører, såfremt reklamerne er lovlige, og ikke opfordrer til ulovlige handlinger," siger Frederik Meyer og uddyber:

“Det sagt, så interesserer vi os for vores lytteres holdning, og vi noterer os altid de kommentarer, vi får i forbindelse med det, som udsendes. Også i dette tilfælde, hvor der er tale om en reklame, der åbenbart har et budskab, som mange af vores lyttere har lagt mærke til. Jeg vil også gerne tilføje, at vore annoncørers reklamer kan indeholde forskellige holdninger og synspunkter, som ikke nødvendigvis er i overensstemmelse med SBS Radios holdning eller synspunkter.”

Victoria Milan blev lanceret i oktober 2010 i Danmark, Norge og Sverige.

Målet er ifølge Politiken at nå 150.000 medlemmer ved udgangen af 2011.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også