Børsen udvider i weekenden

Børsen hæver udgivelsesfrekvensen og vil også udkomme lørdag og søndag på Ipad - hvor tv også kommer til at spille en hovedrolle.
Louise Reseke

Når Børsens Ipad-avis går i luften til marts er det samtidig farvel til kun at udkomme mandag til lørdag. På Ipad vil Børsen også udkomme søndag, bekræfter chefredaktør og adm. direktør Anders Krab-Johansen.

”Det vigtige er, at Børsen bliver et medie, som læserne har adgang til, når de vil, og hvordan de vil det. Hvis de har abonnement. Det er nøglen. For de samme penge får du nu samme høje kvalitet på Ipad og smartphones, hvor du har lyst, hele ugen, hele døgnet og hele året,” siger Anders Krab-Johansen.”

Den lørdagsavis, Børsen i dag udgiver som e-paper, bliver således afløst af Ipad-avisen – men det er bl.a. erfaringerne fra lørdagsavisen, der giver troen på, at der er marked for Børsen i weekenden.

”Et højere antal end ventet læser lørdagsavisen. Der er et lørdagsbehov og formentlig også et søndagsbehov hos vores læsere,” siger Anders Krab-Johansen.

Den mest interessante Ipad-løsning
Børsens Ipad-satsning har været under udvikling på Bonniers News Plus-platform siden efteråret, men ambitionerne har fået et nøk opad efter Anders Krab-Johansens tiltræden.

”Den tekniske platform er den samme, men indholdssiden og måden at lægge den op på over hele ugen er helt anderledes,” siger Anders Krab-Johansen.

”Jeg vil godt garantere, at det bliver den mest interessante Ipad-løsing der er set i Danmark og måske endda i verden - i hvert fald af de løsninger, jeg har set. Det bliver meget interessant. Vi kommer til at bruge det meget mere aktivt, at folk har en skærm med høj kvalitet og dét, at Ipad kan trække det visuelle på en helt anden måde. Det bliver en stor satsning,” siger Anders Krab-Johansen.

Tv bliver en væsentlig del af løsningen - de tv-kræfter, der hidtil har produceret indslag til TV 2 Finans, skal fremover producere tv til Børsens egne digitale platforme. Hvilken konkret form, tv-ambitionerne har, vil Anders Krab-Johansen ikke ud med, men siger:

”Det er klart, at vi vil bruge den kompetence, vi har opbygget gennem samarbejdet med TV 2 igennem ti år.”

Børsen har også kig på det sociale element og muligheden for at dele artikler, men det er ikke i højsæde.

"Vi kigger også på, om man skal kunne dele artikler, men det er ikke det, der er det vigtigste i første omgang.”

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også