Fremtidens magasiner bliver læst på tablets

Direktør for netvirksomheden Zmags vurderer, at danskerne i fremtiden vil bruge tablets eller mobilen til at læse magasiner og kataloger.
MediaWatch

Danskerne har taget de netbaserede magasiner til sig og læser i højere grad magasinerne enten på mobilen eller via tablets, skriver Børsen i dag. Den udvikling vil ifølge direktøren fra netvirksomheden Zmags, Jens Karstoft, i større grad fortsætte.

”I dag er små tre procent af vores knap 600.000 daglige besøg fra en mobil enhed. Om et år forventer vi, at andelen er omkring 15 procent og at Ipaden alene udgør 10 procent af læsningerne,” siger han til Børsen.

Zmags har udviklet en publiceringsplatform til både internet, Ipads og smartphones, der hovedsageligt retter sig mod udgivere af magasiner og kataloger. Det er ifølge Jens Karstoft især værd at rette blikket mod Ipadsene og lignende tablets i fremtiden.

”Tablets er primært blevet et sofa-device, som folk bruger, når de har god tid til at lade sig underholde og inspirere. Et digitalt magasin er en perfekt indholdstype til Ipaden”.

Zmags overvåger sidevisningerne på en række hjemmesider med magasiner og kataloger. Her viser udviklingen også at gå i retningen af, at magasinerne bliver læst på tablets. På et halvt år er sidevisninger på mobile enheder med internetadgang tredoblet, hvilket ifølge Børsen i høj grad skyldes Ipads.

- RL

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også