JP/Politiken i luften med FinansWatch

MediaWatch har fået et søstersite: JP/Politikens Hus lancerer i dag deres andet abonnementsbaserede branchesite, FinansWatch.

Med lanceringen af FinansWatch tager JP/Politikens Hus endnu et skridt i jagten på en bæredygtig forretningsmodel online.

FinansWatch er som søstersite til nærværende medie et brachesite, der har nyheder om personer og virksomheder i den finansielle sektor som omdrejningspunkt. Ud over nyheder om finanssektoren, person- og karrierestof vil brancheprofiler bidrage med klummer og indlæg  - blandt de første er eksempelvis Stine Bosse, Tryg, og Henrik Heideby, PFA Pension. Ud over redaktionens egne artikler trækker FinansWatch på stof fra samarbejdspartnere som Financial Times, Jyllands-Posten, Politiken, Bankinfo og RB-Børsen.

FinansWatch chefredaktør Anders Heering svarer her på 5 hurtige spørgsmål i anledning af debuten:

1. Har I fået Jeres første kunde?
"Ha ha, nej. Vi går i luften i dag og starter med at tilbyde alle en gratis brugerprofil og dermed gratis adgang til vores indhold i en prøveperiode. Så er det op til os at bevise, at vi herefter er værd at betale penge for."

2. Ud af dagens historier - hvilke vil du fremhæve som FW-kernestof?
"I dag har vi blandt andet et strategiinterview med Peter Straarup fra Danske Bank, vi har en interessant tendenshistorie om kvinder i ledende positioner i finanssektoren, vi følger op på Wikileaks angreb på amerikanske storbanker ,og vi dykker ned i efterforskningen af forsikringssvindel. På hver deres måde er disse historier kernestof for FinansWatch."

3. Hvordan forestiller I Jer den procentuelle split på indtægter fra hhv. abonnement, job og banner?
"Jeg vil ikke sætte procenter på. Men det er først og fremmest abonnementsindtægterne, der skal dække vores udgifter. Det er det, der er hele omdrejningspunktet for vores forretningsmodel."

4. Hvor meget stof skal komme fra FW, og hvor meget fra Jeres samarbejdspartnere?
"Dér skal vi prøve os frem. Men det er også afhængigt af, hvor meget godt finansstof, vores partnere producerer, da de jo også har andre ting at koncentere sig om. Men uanset hvad, bliver vi ikke en succes, hvis vi kun samler det, som de andre laver. Derfor er det selvfølgelig vigtigt, at vi hele tiden har fokus på vores egne historier."

5. Top tre succeskriterier for FinansWatch?
"Først og fremmest skal vi lave noget indhold, der er relevant for branchen og samtidig adskiller sig fra det, som de andre erhvervsmedier leverer. Derudover skal vi prioritere og skabe overblik i den daglige nyhedsstrøm på finansområdet. Og på lang sigt er det selvfølgelig et succeskriterie, at vi som selvstændigt medie giver overskud."

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også