Berlingske vil lancere 30 nye apps

Berlingske Media skal stå for udviklingen af 104 nye applikationer til det europæiske marked. 30 af dem bliver tilgængelige i Danmark.
MediaWatch

Med udviklingen af 104 nye apps til brug i og uden for det danske marked bliver Berlingske Media en central spiller i Mecoms strategi på mobilfronten.

30 af de nye apps får premiere i Danmark, men koncernchef i Berlingske Media, Lisbeth Knudsen forklarer, at indholdet bliver udarbejdet i samarbejde med de andre lande.

”Hvis vi f.eks. laver en CityGuide, så er ca. 85 pct. identisk på tværs af landene, mens 15 pct. skal tilpasses lokalt,” siger Lisbeth Knudsen til Børsen.

Mens nogle af apps'ene henvender sig til et smalt publikum, er andre af dem bredere og større projekter med mere omfattende omkostninger. De 104 apps ventes at blive produceret i løbet af det næste halve år og er ud over Danmark målrettet de tre andre europæiske markeder, hvor Mecom har aktiviteter.

- SF

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også