Mobil-annoncer vinder frem

Omsætningen på mobilannoncer begynder så småt at følge med den opmærksomhed, apps'ene får, men det bliver de amerikanske internetgiganter, der kommer til at sidde på markedet, lyder det fra eksperter.
MediaWatch

Flere og flere downloader applikationer til deres smartphones og dermed er markedet også blevet mere interessant for annoncørerne. Annoncerne kan nemlig målrettes mobilbrugernes interesser, og hvor de befinder sig. Det vil de amerikanske medier og annoncører nyde godt af, men i Danmark står både økonomi og lovgivning i vejen for udnyttelse af de mobile muligheder, skriver Børsen.

”E-handelsloven inden for EU er meget kompliceret, og virksomheder er under streng informationspligt. Det betyder, at hverken forbrugerne eller virksomheder kan få fuldt udbytte af teknologien,” siger Evelyne Beatrix Cleff, som forsker i e-handel ved Handelshøjskolen i Århus.

Teknologien kræver desuden så store databaser, at det vil være de helt store selskaber, der løber med markedet, siger formand for Foreningen af Danske Interaktive Medier, Christian Peyts.

- SF
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også