Nyt brugerbetalt nyhedsbrev fra Ingeniøren

Mediehuset Ingeniøren lancerer i dag et nyt abonnementsbaseret niche-nyhedsbrev - flere er på vej.

Mediehuset Ingeniøren har i dag premiere på husets seneste satsning - et abonnementsbetalt online-nyhedsbrev med særligt fokus på energi og miljø. Målgruppen er beslutningstagere i den kommunale sektor.

”Nyhedsbrevet om energi og miljø bliver mediehusets første skud i et forsøg på at etablere et publicistisk projekt som en brugerbetalt niche inden for vores teknologiske univers. Og lanceret under navneparaplyen ”Teknologisk Indsigt” har vi forventninger om at udvikle nyhedsbreve til andre nicher i takt med, at vi når vores økonomiske mål, ” siger chefredaktør og adm. direktør Arne R. Steinmark i en pressemeddelelse.

Ifølge Ingeniøren viser forundersøgelser, at de kommunale ledere er parate til at betale for produktet - som er en mail med skarpt skrevne nyheder, der udkommer tre gange om ugen, til en abonnementspris på omkring 6000 kr. årligt.

”Vi kan se, de fleste avishuse gør sig erfaringer med at tage betaling for online-indhold – både for at skabe ny forretning og for at kompensere for tilbagegangen på print. Det er vores indtryk, at der endnu er et godt stykke vej til målet. Men et bidrag til at skabe nye indtægter, der er mindre afhængige af verdens økonomiske gang, mener vi at have skabt i forretningsmodellen bag Teknologisk Indsigt,” siger han.

Det nye nyhedsbrev, som i daglig tale vil hedde EMK (Energi og Miljø i Kommunerne), satser på smalle nyheder med høj nytteværdi til kommunale chefer - emnelisten omfatter hele paletten fra miljø, vand, energi, klima, fysisk planlægning til affald, teknologi, politik og finansiering.

Læs mere om nyhedsbrevet i interviewet med Ingeniøren her.

- LR

Det nye nyhedsbrev, EMK, som Ingeniøren har premiere på i dag

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også