Forældremagasin først på iPad

Bonnier-magasinet 'Mama' bliver første svenske magasin på iPad.
MediaWatch

Mødre bliver den første målgruppe, som Bonnier Tidsskrifter i Sverige vil forsøge at få til at læse magasiner på iPad'en eller lignende 'tablets'.

Magasinet 'Mama' er samtidig det første i Sverige til at udkomme via Bonnierkonceptet Mag+, der transformerer printmagasinet til at udkomme på de nye platforme. Det skriver Bonnier i en pressemeddelelse.

Valget af Mama skyldes, at målgruppen mødre bliver er moderne og nysgerrig, samt at bladets design og grafik passer godt til at blive digitaliseret, siger Fredrik Strömberg, der er kreativ direktør for Bonniers digitale afdeling i meddelelsen. Indtil videre står den afdeling i spidsen for produktionen i tæt samarbejde med printredaktionen, som med tiden skal overtage arbejdet med at tilpasse indholdet til bl.a. iPad'en.

Mama-lanceringen der sker så snart iPad'en er tilgængelig i Sverige bliver fulgt op af tre andre lanceringer i de kommende måneder.

"Vi har fra begyndelsen sagt, at vi bliver nødt til at være parate så snart der er 'tablet'-computere, som kan tilbyde en ægte magasinoplevelse. Når det er sagt, bliver 2010 et testår, hvor vi vil lære meget fra vores læsere og annoncører. Ikke før 2011 vil der være et bredt marked," siger adm. direktør for Bonnier Tidsskrifter Ulrika Saxon i en pressemeddelelse.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også