Lisbeth Knudsen tilfreds med 'Ugen'

Med omkring 1000 abonnenter på 'Ugen' er Berlingske Medias koncernchef foreløbig tilfreds med udviklingen og klar til at rulle mere brugerbetaling ud.
Louise Reseke

Omkring 1000 abonnenter på Berlingske Medias første online betalingsprodukt, 'Ugen', er det blevet til, siden lanceringen i november sidste år. Ikke overvældende og langt fra et guldæg foreløbig, men Berlingske Medias topchef har ikke betænkeligheder.

"Vi er rigtig tilfredse med 'Ugen' efter de første ti uger. Vi lavede en blød lancering for at høste erfaringer, så markedsføringen har ikke været massiv endnu. Det er først nu, vi sætter ind med en telemarketing-kampagne for 'Ugen'," siger Lisbeth Knudsen.

Abonnementer trækker
Hun fremhæver på den positive side erfaringerne med den betalingsløsning til mobil og web, Berlingske Media har valgt, og som ifølge Lisbeth Knudsen har bestået med et 12-tal. Og så er det ifølge topchefen månedsabonnementet til 49 kr., der trækker mest - selvom enkeltudgaver kan købes for 19 kr.

"De mere kritiske erfaringer, vi har gjort os, er, at det har vist sig, at mange virksomheder blokerer for, at deres medarbejdere kan downloade Adobe Air på deres firma-pc, som man skal have installeret for at kunne læse 'Ugen'. Derfor arbejder vi nu på at skabe en alternativ model, så 'Ugen' også kan læses i en browser på nettet, og vi kommer ud over problemet med firma pc'er," siger Lisbeth Knudsen, der nævner, at en IPhone app til 'Ugen' også er en af de muligheder, der i spik for 'Ugen' fremover.

Afviser kritikken
Når det gælder den kritik af 'Ugen', der har lydt fra partner i Kontrabande, Sune Aagaard, preller argumenterne af på Lisbeth Knudsen. I et indlæg på kommunikationsforum.dk kritiserer Sune Aagaard bl.a. 'Ugens' indhold for ikke er unikt nok - samme stof af samme kvalitet kan findes "til overfold" andre steder på nettet, mener han.

"Jeg tror ikke, at han har læst 'Ugen'. Det ér unikt stof. Det betyder ikke, at vi ikke kigger på, hvordan vi kan udvikle indholdet og lytter til brugerne, for det skal og gør vi hele tiden, men det er noget vrøvl og sige, at man kan finde stoffet i 'Ugen' mange andre steder," siger Lisbeth Knudsen, der som tidligere annonceret har mere brugerbetailng online på vej i foråret - i alt fem nye projekter inden sommer.

"Det næste, vi har stor fokus på, er Erhvervsbladets brancheportal, der går i luften d. 18 marts, når Erhvervsbladet bliver ugemagasin. Det bliver en separat brancheportal med dybere information om forskellige brancher, mulighed for at få specialiserede nyheder og for at lægge tilbud op som virksomhed og danne netværk med andre. Derudover er vi klar med de første betalingsprodukter i vores Infoshop i slutningen af februar, og så er der yderligere tre projekter i støbeskeen, men dem vil jeg ikke sige noget om endnu," siger Lisbeth Knudsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også