Gaffa krydser Sundet

Musikmagasinet Gaffa åbner online-udgave og magasin i Sverige som første stop.
MediaWatch

Den svenske udgave af gratismagasinet Gaffa får en lokal redaktion med svensk redaktør og journalister, skriver Gaffa i en pressemeddelelse.

Målet er blandt andet at opnå en økonomisk gevinst ved at dele stof mellem de to redaktioner.

"Ambitionen er at opnå den samme position i Sverige, som vi har i Danmark, hvor vi er det mest læste musikmedie. Vi synes, at vi har opbygget et så stærkt medie både på print og online, at det er naturligt at forsøge at udbrede det til andre lande, i første omgang Sverige", siger Gaffas chefredaktør Peter Ramsdal.

Gaffas svenske kontor bliver placeret i Göteborg.

Gaffa har eksisteret som gratismagain siden 1983 og har alle dage været et gratis magasin. Ifølge de seneste Galluptal bliver det læst af 210.000 personer månedligt. Gaffa.dk havde i november 121.000 unikke brugere og ca. to millioner sidevisninger, ifølge FDIM.

I 2008 havde Gaffa A/S et resultat efter skat på minus en million ud af en omsætning på 16,6 mio. kr.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også