USA: Avis droppede daglig udgave med succes

Syv måneder efter at 'Christian Science Monitor' byttede sin daglige printudgave ud med en ugentlig og skruede op for nettet, har mediet succes.
MediaWatch

Læserne er ikke løbet skrigende væk fra 'Christian Science Monitor', selvom avisen kun udkommer en gang om ugen på print, frem for dagligt.

93 procent af de 43.000 abonnenter den daglige avis havde har indvilget i at skifte over til den ugentlige udgivelse og oplaget er øget til 67.000 abonnenter samt øvrige 18.000 prøveabonnenter.

Sidevisningerne er steget med 20 pct. de seneste syv måneder og de månedlige unikke brugere endnu mere, siger Monitors redaktør John Yemma til Poynter Online, ifølge editorsweblog.org.

For cirka syv måneder siden kunne avisen ikke længere få økonomien til at løbe rundt med de mange printudgivelser, i stedet er der skruet op for nyhedsdækningen på nettet.

Mere end halvdelen af Christian Science Monitors budget på cirka 20 millioner dollar er dog finansieret af 'Church of Christ', hvorfor avisen ikke er særligt annonceafhængig.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også