Se og Hør på tv fra februar

Abonnement, prerolls og partnerskaber skal finansiere Se og Hør TV, der satser på én times egenproduceret tv-underholdning dagligt fra 1. februar.
Louise Reseke

Aller Media satser for første gang ambitiøst på selv at producere web-tv, når Se og Hør fra februar 2010 for alvor går i luften med web-tv kanalen, Se og Hør TV.

"Vores målsætning er én times dagligt, egenproduceret underholdning med stof, der ligger i naturlig forlængelse af det trykte Se og Hør. Det kan f.eks. være optagelser fra den røde løber til film- og teaterpremierer, Øjne i natten og fra fotooptagelsen af Se og Hør pigen," siger chefredaktør på Se og Hør, Kim Henningsen.

Idéen tre uger gammel
Kanalen lanceres i i samarbejde med Movieeurope d. 29. oktober og byder i de første tre måneder udelukkende på film fra "den danske filmskat". Men første februar tilsættes altså én times dagligt Se og Hør omsat til tv.

Idéen blev til for bare tre uger siden og skal ses som et et pilotprojekt - ikke en del af en stor, samlet tv-strategi i Aller Media, der nu rulles ud.

"Jeg har sagt, at jeg gerne vil gå i spidsen med det her projekt, og lur mig, om vi ikke også kommer til at se mere tv på de andre medier," siger Kim Henningsen.

Prerolls og partnerskaber
Ud over en abonnementpris for at se kanalen på mellem 49 og 149 kr. om måneden, satser chefredaktøren på to andre forretningsben, prerolls og partnerskaber. Bannerannoncer fylder til gengæld ikke meget i forretningsbilledet.

"Jeg har opgivet at tjene penge på bannerannoncering, det giver simpelthen så lidt, at det ikke er værd at satse på. Vi tror på partnerskaber og prerolls - det er f.eks. oplagt at forestille sig prerolls for de film, som vi har dækket en premiere på eller en Barcardi-preroll i forbindelse med et indslag fra nattelivet," siger Kim Henningsen.

Flere ressourcer
I første omdgang koster Se og Hør TV ikke ugebladet investeringer i kroner og øre. Den nødvendige serverkapacitet sørger samarbejdspartneren, Movieeurope, for, mens Se og Hør skal bidrage med markedsføringsmuskler. Men der bliver behov for yderligere ressourcer, når Se og Hør til februar skruer op for egne indslag.

"Det er klart, at den mængde stof, vi satser på at producere, det kan vi ikke løfte med den medarbejderstab vi har i dag, men hvor mange ekstra ressourcer, vi vil hyre, har vi ikke lgt os fast på endnu," siger chefredaktøren, der har lagt vægt på, at tv-kanalen blev lanceret inden det analoge sluk første november.

"Vi vil gerne vise, at der er et alternativ, der kan ses, bare man har en internetforbindelse - i en tid hvor folk ellers går og roder med, hvordan de nu skal få adgang til digital-tv," siger Kim Henningsen.

Seoghoer.dk
Seoghoer.dk har som andre webmedier haft betydelig vækst det seneste år og er gået fra 173.232 brugere i august 2008 til 238.606 brugere i august i år ifølge tal fra FDIM.

På websitet har Se og Hør hidtil kørt med en begrænset mængde videoindslag - som i 4. kvartal 2008 havde 172.255 visninger.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også