Alt for Damerne går til web-angreb

Egmonts Alt for damerne indleder sin web-offensiv mod hovedkonkurrenten Femina i dag. Målet er at blive landets største kvindesite.
Tine Brødegaard Hansen

Community, artikelarkiv og webshop skal få flere kvinder til at klikke ind på altfordamerne.dk, som bliver relanceret i dag.

"Vi skal have mere dialog fra bladet til nettet og omvendt," siger chefredaktør på Alt for Damerne, Camilla Frank. Hendes mål er, at altfordamerne.dk bliver landets største kvindesite, når relanceringen slår igennem og sitet bliver optimeret til Googlesøgninger.

Tæt kobling mellem blad og net
Alt for Damernes oplag har generelt været faldende over en årrække og i lighed med andre magasiner og ugeblade kommer netsatsningen sent. Men nu får webredaktionen ud over en redaktør også en community-redaktør samt support fra Egmont Magasiners interaktive afdeling.

"Artiklerne i bladet skal kobles tæt sammen med indholdet på nettet. Når vi for eksempel interviewer Nikolaj Koppel, blogger han på sitet, i den uge hvor bladet kan købes. Vi åbner også debatforum for læserne, så vi ved, hvad de interesserer sig for og kan reagere på det," siger Camilla Frank

Alt for Damernes printudgave skal nemlig også op i tempo. Fra 1. januar bliver produktionstiden af et blad forkortet fra de nuværende seks uger.

"Det betyder, at vi kan tage flere aktuelle emner op," siger Camilla Frank. Hun kom til som ny chefredaktør i foråret og har i et interview med MediaWatch fortalt mere om de redaktionelle ændringer i bladet. Ligesom på print bliver de tre hovedområder mode, sundhed og aktuelle artikler.

Artikler-arkiv bliver digitalt
Derudover støver Alt for Damerne bladets 63-årige artikelarkiv af og gør det frit tilgængeligt på sitet.

"Det skal være meget brugervenligt og man kan søge på emner som rejser, sundhed og mad eller på kendte mennesker. Men det vil tage tid før hele arkivet er klar på nettet," siger Camilla Frank.

Community-delen er et af de områder der skal videreudvikles på altfordamerne.dk, men Camilla Frank vil ikke nærmere ind på, hvad det vil udmunde i.

Mange kvinder er allerede medlem af flere sociale netværk, hvad skal de med jeres?

"Forskellen er, at man kan få alle oplevelserne samlet et sted hos os frem for at gå på Facebook for at chatte og på Trendsales for at købe og sælge tøj," siger Camilla Frank.

Altfordamerne.dk's brugertal toppede i år med 49.088 brugere i juni måned i forbindelse med bladets kvindeløb. Den nærmeste konkurrent i bladverdenen, femina.dk, havde for første gang flere brugere end altfordamerne.dk i juli måned, men i august måned skiller kun cirka 8.000 brugere de to kvindesites, ifølge tal fra FDIM, Foreningen af Interaktive Medier.

Det relancerede site får premiere senere i dag.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også