LinkedIn for de rige, MySpace for de unge

MySpace tiltrækker de unge, mens LinkedIn snupper de rige, viser en analyse af danskernes brug af de sociale sites i august.
MediaWatch

Facebook var med svimlende 2,4 mio.brugere danskernes foretrukne website i august - bortset naturligvis fra Google. Og der er langt ned til den mest direkte konkurrent MySpace, som nåede lidt flere end 300.000 danskere i løbet af måneden.

Men det er ikke kun antallet af brugere, der er forskel på. MySpace tiltrækker nemlig i højere grad de helt unge, mens Facebook ligger tættere på normalfordelingen på internettet. Det betyder samtidig, at en gennemsnitlig MySpace-bruger har en lavere personlig årlig indkomst end en gennemsnitlig Facebook-bruger.

Ser man på alle de store sociale sites er der væsentlig forskel på brugersammensætningen, når det gælder den personlige indkomst.

Blandt personer med en årlig indkomst over 500.000 kroner er det professionelle netværkssite LinkedIn absolut topscorer med en affinitet på ikke mindre end 252,3, mens for eksempel videodelingssitet YouTube har færre rige blandt sine brugere end et gennemsnitligt internetsite. 

- ON

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også