Metro vil øge net-indtægter markant

Aviskoncernen har ambitioner om at skabe en trecifret millionindtægt på nettet i de kommende år - og søger ny digital chef til at løfte opgaven.

Metro international vil satse mere aggressivt på sin tilstedeværelse på nettet fremover - og det skal en ny digital chef bane vej for.

Ifølge et jobopslag, som svenske resume.se har læst, og som er målrettet rekrutteringen af en ny chef for Metro Interacitve, så er ambitionen, at koncernens indtægter på nettet senest i 2016 skal matche indtægterne på papiravisen.

"Det er vores vision og ambition, alle ved at annonceindtægterne på papir er for nedadgådende," siger Anders Kronborg, CFO i Metro International.

Metro har for nylig lanceret Metro i Mexico City og satser på de nye markeder i Latinamerika, Rusland og Kina, hvor koncernen også går efter at opnå en bedre positionering på nettet end i Vesten.

"Vi håber, vi kan få en first mover fordel i de lande, hvor internetpenetrationen endnu ikke er så høj - i modsætning til Europa," siger Anders Kronborg, der vurderer Metros omsætning vil lande i omegnen af 200 mio. kr. i år.

Den tidligere chef for Metro Interactive, Sakari Pitkänen, forlod i juli Metro-koncernen sammen med tre andre topchefer. Skulle nogen have lyst til at søge jobbet er det ifølge resume.se en fordel at beherske både russisk og kinesisk.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også