Nyt TV 2 Sputnik er på vej

TV 2 Sputnik står overfor en længe ventet relancering med nyt design og markedsføring af et nyt abonnementsprodukt med kendte TV 2-programmer.
Per Fanefjord Laursen

Mod betaling kan man få adgang til TV 2s programmer fra de seneste syv dage, snigpremierer, live-programmer samt udvalgt arkivmateriale.

Gregers Wedell-Wedellsborg, direktør for indhold, TV 2 Net, oplyser, at formålet med relanceringen er at gøre det lettere for brugerne at finde rundt på Sputnik. Det nye design kombineres med, at TV 2 gør mere indhold tilgængeligt på betalingssiden, der koster fra 49 til 99 kr. om måneden, alt efter hvor meget indhold man vil have adgang til.

Han oplyser desuden, at man er klar til at investere i unikke sportsbegivenheder, der kun bliver vist på Sputnik.

Sputnik har i dag 25.000 abonnenter.

Gregers Wedell-Wedellsborg har ikke noget bud på, hvor meget det skal vokse ovenpå relanceringen, før han er tilfreds. Han ønsker ikke at gå i detaljer med økonomien om Sputnik.

50-50 abonnement og reklame
Direktøren har tidligere fortalt MediaWatch, at han forventer, at reklameindtægter og abonnement på Tv2.dk fremover vil fordele sig nogenlunde 50-50, således at annoncer på tv2.dk kun bidrager med halvdelen af TV 2 Nets omsætning.

"Hele on-demand området skal bidrage som en selvstændig forretning i TV 2 Net. Det er stort og ungt marked i vækst. Det er jo en kerneforretning for en tv-station som os, at brugere kan få lov at se tv, når de vil - både gratis og mod betaling."

Gregers Wedell-Wedellsborg forestillede sig, at alt TV 2-programindhold i forskellig pakkettering skal ud på TV 2 Sputnik, som han ser meget mere vækstpotentiale i, og på set-top bokse og alle tænkelige digitale udbudsformer - også spil og mobilområdet.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også