Ingen annoncører til web-tv

Der bruges millioner på web-tv, men der er ingen købere til reklamerne.Mediehusene satser stort på at blive førende indenfor web-tv, men det kniber med reklamerne og vil også gøre det fremover.
MediaWatch

Der bruges millioner på web-tv, men der er ingen købere til reklamerne.

Mediehusene satser stort på at blive førende indenfor web-tv, men det kniber med reklamerne og vil også gøre det fremover.

"Man skal satse på web-TV, fordi det er interessant publicistisk og ikke af kommercielle grunde. Ellers kan man ligeså godt vente. Vi troede på, at gennembruddet kom i slutningen af sidste år. Det gjorde det ikke, og der kommer ikke til at ske meget i år," siger Lars Helweg-Andersen, der er direktør for Børsens Digitale Medier, til business.dk.

Han tilføjer, at kunder og mediebureauer finder formatet spændende, men at der endnu ikke er den store lyst til at forsøge sig med annoncering.

Ekstra Bladets direktør Jan Damgaard medgiver, at der endnu ikke er kommet det store gennembrud for web-tv, men han er optimistisk.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også